رفتن به محتوای اصلی
x

زنگ آغاز "هفته پژوهش" در یاسوج به صدا درآمد +(گزارش تصویری)

هفتۀ پژوهش و فناوری۱۴۰۲، از امروز (شنبه ۱۱ آذر ماه) با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد و مهار تورم» آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همزمان با هفتۀ پژوهش و فناوری۱۴۰۲، که با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» در سراسر کشور برگزار شد، زنگ "هفته پژوهش" در یاسوج نیز با حضور دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، دکتر پیوند معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مديرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولان دانشگاهی و شهرستانی به صدا درآمد.

دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج و جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان  در این آئین ضمن خوشامدگویی و تقدیر از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و عوامل برگزاری این مراسم به تشریح علت نامگذاری این هفته به نام هفته پژوهش پرداخت و اظهار کرد؛ دلیل اینکه این هفته را هفته پژوهش  نامگذاری کردند را اهمیت و جایگاه پژوهش و نقش پژوهش است..

جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان در ادامه با انتقاد از اینکه هفته پژوهش را نیز همانند سایر برنامه‌ها صرفاً در حد شعار از آن یاد می‌کنیم و آنقدر که پژوهش اهمیت دارد به آن پرداخته نمی‌شود اظهار کرد: آنقدری که پژوهش اهمیت و نقش دارد  به آن پرداخته نمی‌شود، همان بودجه پژوهشی(۴ درصد) که سالیان سال قرار بود برای امر پژوهش در نظر گرفته شود، محقق نشد و آمد به سمت یک درصد و آن یک درصد نیز مشخص نشد!

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: اگر ما چیزی بلدیم و اسم آن را دانش گذاشتیم و تمام قدرت و توانایی که داریم از دانش است ماحصل تحقیق، پژوهش و دستاوردهای علمی است.

وی گفت؛ مقام معظم رهبری خیلی هوشمندانه بحث مهار تورم و رشد تولید را مطرح می‌کنند، به امید پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان به امیدی که جمهوری اسلامی ایران بعد از سالیان به عنوان یک ابرقدرت با ابرقدرت‌های جهانی مذاکره می‌کند.

دکتر بهادر کرمی با اشاره ماحصل پیشرفت علم و پژوهش در سایر کشورها گفت: سالیان سال مردم غزه و یمن در فقر و نداری و در مظلومیت زندگی می‌کردند، اما امروز با قدرت روبروی اسرائیل جنایتکار ایستاده اند، اسرائیلی که در جنگ شش روزه کل کشورهای عربی را شکست داد ولی چرا امروز نمی‌تواند مقابل غزه بایستد؟ چون ماحصل علم و پژوهش در آنجاست و به پشتوانه همین پژوهش جلوی استکبار ایستاده اند.

 

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به عدم باور پذیری عده ای در سربلندی ایران اسلامی در مجامع جهانی نیز گفت :  باور کنید ما پانزدهم دنیا هستیم، باور کنید از نظر پژوهشی جایگاه بسیار بالایی در دنیا داریم و باور کنید که این همه دانشمند یک درصد و دو درصد در سطح دنیا معرفی می‌کنیم.

جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری همچنین گریزی به پیشرفت علم و پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد در قبل و بعد انقلاب اسلامی زد و افزود:  در استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب حتی یک کلاس درس حوزوی و دانشگاهی نداشتیم، ولی بعد از انقلاب  ما دانشمند یک درصد و دو درصد جهانی داریم که همه این‌ها ماحصل پژوهش است.

رئیس دانشگاه یاسوج همچنین گفت: امیدواریم روزی برسد که دغدغه‌های مقام معظم رهبری در به کارگیری نخبگان و اهمیت دادن به افراد صاحب اندیشه و خرد برآورده بشود به امید آن روز ان شاءالله این هفته را شروع می‌کنیم .