رفتن به محتوای اصلی
x

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه یاسوج با اعضای هیأت علمی پراستناد +(تصاویر)

 نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه یاسوج با اعضای هیأت علمی پراستناد این دانشگاه به‌منظور بررسی و تشریح جایگاه فعلی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت برنامه‌ریزی اصولی و ارتقاء جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی، صبح امروز (یکشنبه 1بهمن 1402) در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یاسوج، دکتر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در این جلسه، مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناور و نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش را پنج اولویت از اولویت‌های اساسی و اصلی وزارت علوم در این برهه از زمان برشمرد و اظهار کرد: ضروری است ارکان مختلف دانشگاه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری لازم را برای نیل به این اهداف مدنظر قرار دهند. 


در ادامه این نشست، رئیس گروه علم‌سنجی و توسعه پژوهش دانشگاه یاسوج ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی این دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی به تشریح وضعیت موجود پرداخت. 
سپس اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته و مواردی از جمله "فعال‌سازی پتانسیل‌های استان به‌منظور افزایش تعامل با نظام ایده‌ها و نیازها و کمک به کاربردی نمودن پارساهای دانشجویی"، "توجه ویژه به بخش آموزش دانشجویان"، "افزایش تعامل با سایر دانشگاه‌ها و استفاده از تجارب آن‌ها"، "تشکیل کمیته‌های راهبردی تخصصی در دانشگاه به‌منظور ارتقا جایگاه در بخش‌های مختلف"، "تأسیس دفتر تخصصی جهت کمک به همکاران در راستای چاپ مقالات در نشریات معتبر بین‌المللی"، "بررسی راهکارهای افزایش میزان نشاط در محیط دانشگاه" و ... به‌عنوان راهکارهای مدنظر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.