رفتن به محتوای اصلی
x

با حضور وزیر علوم از اساتید و سرآمدان علمی دانشگاه یاسوج تجلیل شد

آئین تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج و بزرگداشت مقام استاد عصر روز شنبه (8 اردیبهشت 1403) با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سالن شهید سلیمانی دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم ضمن تقدیر از حضور وزیر علوم در یاسوج گفت: مقام عالی وزارت در خصوص مسکن هیئت‌علمی دانشگاه قول قطعی احداث و برای مجتمع جهانگردی قول قطعی برای واگذاری به دانشگاه یاسوج داده‌اند.

کرمی ضمن تقدیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تخصیص‌های خوبی در مصوبات سفر خواهیم داشت.

وی افزود: 14 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.

در ادامه مراسم دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز گفت: سال‌ها پیش در زمان مدیریت دکتر ارژنگ چند بار در این دانشگاه یاسوج حضور پیدا کردم و پیشرفت‌های دانشگاه طی این مدت برای من بسیار جالب بود.

دکتر زلفی گل اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است، همانگونه که آقای دکتر احمدزاده استاندار به خوبی گفتند که این زیرساخت‌ها راحت بدست نیامده و نتیجه عمر روسای قبلی، کارکنان بازنشسته بوده است، ما باید قدردان گذشتگان باشیم، از جناب آقای دکتر عسگریان، دکتر ارژنگ، دکتر رحیمی، دکتر عریان، دکتر رمضانی تشکر می‌کنم.

وی گفت: امکانات آزمایشگاهی در زمان روسای قبلی تهیه شده و باید قدردان گذشتگان باشیم.

وزیر علوم بیان کرد: ما باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنان افتخار کنیم، زمانی که مسئولیت را پذیرفتم از همه وزرای پیشین علوم دعوت کردم و جلسه بسیار خوبی داشتیم و جلسه دیگری نیز برگزار کردیم و پیشنهادات و انتقادات بیان شد، با برگزاری این جلسات خواستیم نشان دهیم که پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان هستیم.

وی در ادامه گفت: وعده صادق نتیجه کار اساتید دانشگاه بوده است.

دکتر زلفی گل افزود: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم، و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملاً نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم، وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه‌ کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه تکمیل شود.

دکتر زلفی گل بیان کرد: امسال ردیف بودجه‌ای برای 30 دانشگاه برتر کشور درنظر گرفته شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها می‌توانند در یک رقابت فعالیت‌های پژوهشی، جزو دانشگاه‌های برتر قرار بگیرند تا بتوانند از این ردیف اعتباری استفاده کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، 24 نفر از افرادی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده‌اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شوند و جایزه ویژه 50 میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شود.