رفتن به محتوای اصلی
x

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور دانشگاهیاندانشگاه یاسوج در جوار گلزار مطهر شهید گمنام برگزار شد

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور دانشگاهیان و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صیادیان خواه و با مداحی هادی خواه و حسینیان در گلزار مطهر شهید گمنام دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین صیادیان خواه در این مراسم به تشریح  فلسفه و شرح فرازهایی از دعای عرفه امام حسین(ع) پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دعای عرفه امام حسین (ع) از مهم‌ترین دعا‌های شیعیان است، خاطر نشان کرد:  دعای عرفه امام حسین (ع)، درس بندگی، معرفت، عبودیت و اطاعت بی‌چون و چرا از خداوند متعال است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دعای عرفه‌ حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مهمترین منشور و گنجینه عبودیت، معرفت، شکر و سپاسگزاری در برابر خداوند متعال است، اظهار داشت: حضرت امام حسین (علیه السلام) در دعای عرفه قدرشناس خداوند در حاکمیت اسلام است.

بر پایه همین گزارش، عرفه، روز نیایش و رستگاری و روز شناخت است که مصادف با  نهم ماه ذی‌الحجه و یک روز قبل از عید قربان، از روزهای ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا می‌باشد.

این روز پرفضیلت، فرصت مغتنمی برای کسب معرفت و شناخت خداوند و همچنین قیام توحیدی و الهی حضرت اباعبدالله(ع) بوده و از جمله اعمال سفارش شده در این روز، زیارت امام حسین(ع) و قرائت دعای عرفه می‌باشد.

لازم به ذکر  است این آئین عبادی و معنوی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.