رفتن به محتوای اصلی
x

بزرگترین رویداد علمی مسئله محور در استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج +(گزارش تصویری)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  بزرگترین رویداد علمی مسئله محور در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف حل مسائل و رفع مشکلات ادارات استان امروز چهارشنبه (۲۲ آذر ۱۴۰۲) با حضور دکتر رضوی نژاد رئیس  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج ،  مسئولان استانی و دانشجویان  در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج در حال برگزاری  است.

رئیس دانشگاه یاسوج در این آئین ضمن خیرمقدم به حاضرین در این نشست و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه بسیج علمی کشور با بسج‌قدرت علمی، نرم افزاری و سخت افزاری برای حل مشکلات کشور اثرگذار باشند، گفت: بسیج علمی می‌تواند تمام نهادها و سازمان‌های علمی کشور را بر عهده بگیرد.

دکتر بهادر کرمی در ادامه با بیان اینکه در استان نیازهای مختلف بررسی شود و به اطلاع پژوهشکده‌ها و نهادها منعکس شد، گفت: این کار با هدف تهیه پروپوزال و بررسی حل مشکلات دنبال شد.

وی گفت: در هر موقعیتی که بسیج سازندگی و بسیج علمی نیاز به همکاری داشته باشد ما حمایت می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حماسه الاقصی را در فلسطین یکی از حماسه‌ها ماندگار را شاهد بودیم و امروز هسته‌ها و گفتمان‌های فلسطین در حال شکل گرفتن است.

رضوی نژاد با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی صحنه‌هایی رقم خورد که با محاسبات ما قابل سنجش نبود گفت: یقین و باورهای ما با تلاش‌های علمی سبب تحولات غیر باوری خواهد شد

وی با بیان اینکه افتخارات انقلاب اسلامی آشکار است و نیاز به توصیف امثال بنده ندارد، ادامه داد: یقین و باورها سبب شد تا کشور در افق‌‌های بلند پیشرفت قرار گیرد

این مسئول به فرامینی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری معظم پیوند علم و ایمان را سبب ایجاد معجزه دانست.

رضوی نژاد ادامه داد: تعریف مرجعیت علمی در سیستم حکمرانی نیاز به بررسی دارد و این سوال مطرح است آیا این مرجعیت سبب تمدن سازی و حضور در بستر جهانی علم می‌شود یا خیر؟ رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به مرجعیت علمی را جهاد علمی دانست و  از طرفی رهبری معظم فرمود: هرکجا کار به مردم واگذار شد کار رشد داشته است زیرا مردمی سازی سبب ثبات و حفظ ارزش‌ها، می‌شود.

وی گفت: بسیج علمی قرار است جمعیتی را برای نقش آفرینی علمی بسیج کند و در این رابطه ۳۰ هزار عضو هیئت علمی بسیج علمی داریم که شروع به مسئله محوری کردند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور همچنین با بیان اینکه اگر جایگاه بسیج دانشجویی را باور داشتیم می‌توانیم سیستم حکمرانی را پای کار بياوريم افزود: با روی کار آمدن سیستم حکمرانی می‌توان به افق‌های تمدن سازی نائل شد.

بنابراین گزارش،این رویداد به مدت دو روز برگزار خواهد شد که در روز اول، افتتاحیه و  ارائه ی ایده ها بود و در روز دوم مراسم اختتامیه و بررسی ایده ها و تجلیل از ایده پردازان برگزار خواهد شد.