رفتن به محتوای اصلی
x

تجلیل از 372 دانشجوی برتر دانشگاه یاسوج

آئین تجلیل از برگزیدگان علمی دانشگاه یاسوج، عصر روز (یکشنبه ۱0 دی ماه ۱۴۰۲)با حضور اعضای هيأت رئيسه، دانشجویان برگزیده و خانواده برگزیدگان علمی در سالن دکتر عسکریان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین در این نشست خصوصا دانشجویان برگزیده علمی و خانواده دانشجویان برگزیده با اشاره به روز نهم دی و دهه بصیرت گفت؛ از دیروز که نهم دی بود، به مدت ۱۰ روز در تاریخ این مملکت و انقلاب اسلامی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج اشاره ای به بخشی از این دهه کرد و افزود؛ افراد برجسته علمی و نظامی ما به شهادت رسیدند، این دهه با مقاومت ملت عزیزی که مشاهده کردند اگر به میدان نیایند این دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب به باد خواهد رفت و دشمنان این کشوربه هدفشون نزدیک می‌شوند.

وی ادامه داد؛ در این دهه، شهادت سرداری را داریم که باعث افتخار این کشور، نظام و سربازان اسلام شد، سرداری که از آن در تمام مکان‌ها و جلسات نظامی یاد میکنند، استراتژی‌ها راهبردهایی که در جنگ خصوصا در مبارزه با داعش داشتند، روش هایی داشتند که جبهه مقاومت را به اینجایی که هست برسانند، جمهوری اسلامی ایران به جایی که در مرزهای جغرافیایی ایران از کشور و نظام دفاع کند در مرزهایی که کیلومترها با ما فاصله دارند دفاع می‌کنند.

دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه با گرامی داشتن یاد و خاطره آیت‌الله مصباح، افزود ؛ در این دهه بزرگمرد و عالم  فیلسوفی را از دست دادیم، یاد می‌کنیم حضرت آیت الله مصباح را که من توصیه می‌کنم دانشجویان عزیز در کنار برنامه‌های درسی‌ خود وقت بگذارید و آثار آیت‌الله مصباح مطالعه کنند.                                                   

       رئیس دانشگاه یاسوج با مقایسه پیشرفت های آموزش عالی قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد؛ آنچه به اسم دانشگاه و آموزش عالی در این استان کار شد از سال۱۳۶۲ بود. این دانشگاه که الان همه ما به حضور، فعالیت، تحصیل، تدریس و تحقیق در آن داریم افتخار می‌کنیم از سال ۱۳۷۷ استقلال رسمی به اسم دانشگاه یاسوج پیدا کرد.

وی گفت؛ دانشجویان و والدین گرامی بدانند مراتب علمی استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی نشان دهنده توان علمی و کیفی اساتید هست، بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیات علمی به رتبه های بالاتر ارتقا پیدا کردند که این نشان  دهنده کیفیت علمی، تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری اساتید این دانشگاه می‌باشد که از آنها تشکر می‌کنم که موفق شدند که این عزیزانی که به عنوان برگزیده علمی در این جلسه درخدمتشان هستیم را تا این جایگاه برسانند.

دکتر کرمی ادامه داد؛ نمونه‌های فراوانی افراد موفق و فارغ التحصیل این دانشگاه وجود دارد که شما بخشی از آنها را مشاهده کردید از قلم افتادن. همین جا می‌خوام از شما خواهش کنم آینده و امید را در خودتون زنده کنید که اگر ناامیدی بر شما مسلط شد هم شخصاً به جایی نمی‌رسید و هم جامعه‌ای که افراد تحصیلکرده آن ناامید هستند به جایی نمی‌رسد.دانش آموخته دانشگاه باید توانمند علمی در رشته تخصصی خود باشد، باید اخلاقمدار و تحول آفرین در جامعه باشد. دانش آموخته باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد، دانش آموخته باید در جامعه اطرافش تاثیرگذاره علمی، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی، سیاسی،  قانونی و...باشد. افرادی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌خواهند به درجات بالاتر تحصیلی برسد و پژوهشگر و فناور برتر شود باید به مسائل مذهبی، تربیتی، اخلاق و... پایبند باشند.

وی در ادامه  با تقدیر از عوامل برگزار کنند این مراسم عنوان کرد؛ تشکر ویژه دارم از شما دانشجویان عزیز که توانستید بعنوان برگزیده انتخاب بشوید، تشکر ویژه دارم از خانواده های شما برگزیدگان علمی، که با حمایت از شما باعث انتخاب شما بعنوان‌ برگزیده علمی در دانشگاه یاسوج شوید.

در ادامه این آئین، حجت‌الاسلام امیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیزضمن خوشامدگویی به دانشجویان و خانواده آنها افزود؛ یک هدیه فرهنگی به دانشجویان برگزیده اهدا شود که  کتاب با نام رمز "پیروزی مردان بزرگ، آنهایی که به جایی رسیدند".

وی با اشاره به اینکه خداوند ظرفیتی در انسان قرار داده است بی‌نظیر و توانمندی‌هایی که حد و حصری ندارد عنوان کرد؛ خیلی‌ها آرزو داشتند و علاقمند بودند که اکنون به جای شما بنشینند، ولی این جایی که شما نشستید حاصل تلاش شماست و اگر تلاش خود را بیشتر کنید قطعاً می‌توانید در دنیا هم این شهرت را پیدا کنید.

حجت‌الاسلام امیری  با اشاره ای به کتاب جواهرالکلام نوشته محمد حسن نجفی کرد و افزود؛  کتاب جواهرالکلام نوشته محمد حسن نجفی در ۴۳ جلد، در حوزه‌های علمیه علما از این کتاب به عنوان منبع فقهی استفاده می‌کنند، وی وقتی فرزندش از دنیا رفت بعد از دفن فرزندش شب بالای سر جنازه فرزند خود نشست و چند آیه قرآن خواند و بعد به نوشتن کتاب ادامه داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اعلام یک خبر خوب به زوجین جوان خصوصا زوجین دانشجو گفت؛  در کنار وام ازدواج دولت به جوانان نهاد مقام معظم رهبری نیز ۲۰۰ میلیون وام یعنی به هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان به علاوه هدیه‌ سفر چهار روزه به مشهد مقدس اختصاص می یابد .

در این آیین نیز دکتر شهاب الدین حاتمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه،  ضمن خیر مقدم خدمت خانواده های دانشجویان گفت: خوشحالیم که این دانشجویان در میان 6 هزار و 500 دانشجوی ورودی سال های 98 تا 1402 به عنوان دانشجویان ممتاز علمی در رشته های مختلف برگزیده و مورد تجلیل قرار می گیرند .

بنابراین گزارش، این مراسم که با برنامه‌های متنوعی همراه بود، از برگزیدگان با اهدای لوح یادبود و هدایایی تقدیر به عمل آمد.