رفتن به محتوای اصلی
x

متن و حاشیه هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج + گزارش تصویری

هفتاد و چهارمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور پس از سه روز با میزبانی دانشگاه یاسوج با رضایت مندی همگان به پایان رسید.

به گزارش کارشناس روابط عمومی دانشگاه یاسوج، صبح روز چهارشنبه ۲۴مردادماه ۱۴۰۳ پس از ادای احترام مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها ها و مراکز آموزش عالی کشور به مقام شامخ شهید گمنام دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت و با استعانت از سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشست هفتاد و چهارم معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج رسما آغاز به کار کرد.

روز نخست این نشست، پیرامون موضوع مهم جذب دانشجویان خارجی بحث شد و معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه هفتم توسعه در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

دکتر علی مدبر اصل معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه ضمن خیرمقدم به حاضرین در این نشست، به معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و جاذبه های گردشگری، ظرفیت‌ ها و پتانسیل این استان پرداخت و کهگیلویه و بویراحمد را استانی میهمان نواز دانست، استانی که نسبت به جمعیت بیشترین اعزام به جبهه های جنگ هشت سال دفاع مقدس را داشت.

حجت الاسلام اميری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم ضمن‌خوشامدگویی  برای دقایقی به تبین رابطه شاگرد استادی در دانشگاه های ايران اسلامی پرداخت و دانشجویان را امانتی در دستان مسئولان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانست.

افزایش ۸ درصدی وام‌های دانشجویی خبر خوبی بود که دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد تا روز اول هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) به پایان برسد.

روز دوم:

روز دوم این نشست مباحث مهمی از جمله تدوین آیین نامه سراهای دانشجویی، آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال آفرین و آیین نامه بازی‌های بومی و محلی مورد بحث قرار گرفت، آیین نامه‌هایی که قرار است قبل از آغاز سال تحصیلی جدید(۱۴۰۴_۱۴۰۳) به دانشگاه‌ها ابلاغ شود و با شروع سال تحصیلی بکار گرفته شود.

دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج که در مراسم افتتاحیه این نشست که بعلت حضور در دیدار بهمراه اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد‌ با رهبر معظم انقلاب حضور نداشت، در آغاز جلسه روز دوم بهمراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بعنوان میهمانان ویژه نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور بودند.

رئیس دانشگاه یاسوج در این آیین ضمن خیرمقدم به رئیس و مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور به استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه ۲۶ سال از عمر دانشگاه یاسوج می‌گذرد، گفت: آنچه از دانشگاه خواهید شنید مرهون زحمات و تلاش‌هایی است که در طول انقلاب اسلامی کشیده شد، چرا که قبل از انقلاب اسلامی حتی یک واحد مرکز آموزش عالی در این استان وجود نداشت.

رئیس دانشگاه یاسوج به دیدار روز گذشته اعضای کنگره ملی شهدای استان با رهبر حکیم انقلاب اشاره و اظهار کرد: در دیداری که روز گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان به مبارزات مردم این استان قبل از انقلاب و در دوره شاهنشاهی، نبرد مردم استان در "تنگ تامرادی" و "تنگ گجستان" و مبارزات گوشه و کنار استان اشاره کردند.

دکتر بهادر کرمی از اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در ۳ ساله دولت سیزدهم نیز خبر داد و اظهار کرد؛ اگر دولت سیزدهم تداوم پیدا می‌کرد خدمات زیربنایی و اساسی در سطح کشور و استان شتاب می‌گرفت و به جایگاه خوبی دست پیدا می کردیم. 

در ادامه نشست روز دوم، معاونان دانشجویی پس از برگزاری انتخابات دبیران منطقه ۱۰ گانه حوزه دانشجویی وزارت علوم، دبیران منتخب مناطق به شرح زیر انتخاب شدند؛

منطقه یک دکتر وجهی از دانشگاه تهران

منطقه دو دکتر ایزدی فرد از دانشگاه مازندران

منطقه سه دکتر رضایی از دانشگاه تبریز

منطقه چهار دکتر صدیقی از دانشگاه قم

منطقه پنج دکتر گوهری از دانشگاه رازی کرمانشاه

منطقه شش دکتر اصلانی از دانشگاه اصفهان

منطقه هفت دکتر چالمه از دانشگاه شیراز

منطقه هشت دکتر شریفیان از دانشگاه شهید باهنر کرمان

منطقه نه دکتر شادنیا از دانشگاه حکیم سبزواری

منطقه ده دکتر  بهبهانی از دانشگاه شهید چمران اهواز

روز سوم؛

نشست روز سوم با خبر خوب رئيس صندوق رفاه دانشجویی آغاز شد که براساس معیار و تعداد دانشجویان مبلغ ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می شود تا در ابتدای تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

دکتر ارژنگ، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان نیز در این جلسه گریزی به سه سال پیش، اوج بیماری منحوس کرونا زد و اظهار کرد؛ زمانی که اوج بیماری کرونا بود و غبار غم بر چهره دانشگاه‌ها نشسته بود و شاهد بدهی بالای دانشگاه‌ها بودیم، اما کارهای خوبی وزارت علوم دولت سیزدهم انجام داد، و اسب زین شده‌‌ای را به مسئولان دولت چهاردهم واگذار خواهیم کرد.

با پایان یافتن دولت سیزدهم و استقرار دولت چهاردهم و معرفی وزیر جدید علوم، احتمال تغییر و تحول در حوزه معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور وجود دارد که اعضا تاکید کردند تا آخرین لحظه در خدمت به دانشجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و دانشگاه را به بهترین شکل تحویل خواهیم داد چرا که ما برای دانشجویان کار می کنیم.

حواشی...

در حاشیه روز پایانی، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج بخاطر میزبانی خوب این دانشگاه قدردانی کرد، همچنین با معرفی دکتر زرنگاریان معاون اداری مالی این دانشگاه  به حاضرین در این نشست گفت؛ دکتر زرنگاریان، معاون مالی دانشگاه یاسوج است، مردی آرام و کمتر در دید عموم بود ولی زحمات زیادی برای میزبانی این‌ نشست کشید که از وی تشكر می کنم.

در ادامه مراسم اختتامیه، از ۳۵ نفر از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله؛ دانشگاه های "صنعتی اصفهان" و "علامه طباطبایی" تجلیل شد.

از دیگر بخش های جذاب این نشست، مسابقه عکاسی هیجان انگیزی بود که دکتر نعیمی مدیرکل معاونت امور دانشجویان داخل برگزار کرد، مسابقه ای با موضوع؛  "عکس و فیلم از اعضای جلسه که در جریان نشست چرت می‌زنند و یا با گوشی در حال بازی کردن هستند"، که در مراسم اختتامیه از برترین‌های این بخش مهیج و شاد نیز با اهدا جوایزی تقدیر شد.

دکتر داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اهدای لوح سپاس از دکتر کرمی رئیس و دکتر مدبر اصل معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز با اهدا لوح سپاس از زحمات دکتر داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر ارژنگ معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان اموردانشجویان و دکتر تقی زاده مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان نیز تجلیل کرد.

همچنین معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور نیز به پاس قدردانی و اقدامات خوب دکتر هاشم داداش پور او را غافلگیر کردند و‌ با اهداء تابلو فرشی از او قدردانی کردند.

یکی از اعضای حاضر در نشست، شعری در وصف معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان سرود که تایید حاضرین و تحسین معاون وزیر را به همراه داشت.

تور مناطق گردشگری و خوش آب و هوای شهر سی سخت و مسابقه استقامت معاونین دانشجویی در آب سرد چشمه میشی کوه گل دنا و آبشار زبیای شهر یاسوج و...از دیگر برنامه‌های دکتر علی مدبراصل، معاون جوان دانشجویی دانشگاه یاسوج و دیگر عوامل زحمتکش این دانشگاه بود.

در پایان هفتاد و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج، معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور، دانشگاه یاسوج و پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) را به قصد استان‌های خود ترک کردند تا با روحیه ای بهتر برای استقبال باشکوه از دانشجویان در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها  در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کنند.

گزارش تصویری...