رفتن به محتوای اصلی
x

آئین معارفه دانشجویان نوورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج+(تصاویر)

آئین معارفه دانشجویان نوورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج، عصر امروز (یکشنبه ۲۲مهرماه ۱۴۰۳) با حضور اعضای هیأت رئیسه، هیات علمی  و دانشجویان نوورود این مقاطع در سالن شهید سلیمانی دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یاسوج، حجت‌الاسلام امیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج، در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان نوورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ياسوج با تاکید بر اهمیت تفکر و شناخت ماهیت وجودی انسان افزود؛ انسان‌ها ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند که می‌تواند به پیشرفت و رشد آنها کمک کند. 
حجت‌الاسلام امیری در ادامه با توصیه به دانشجویان عنوان کرد؛ از فرصت‌های خود بهره‌برداری کنند و به آینده امیدوار باشند، زیرا با تلاش و همت می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

 

دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین با تبریک مجدد سال تحصیلی جدید و خیرمقدم به دانشجویان نوورود کارشناسی ارشد و دکتری  دانشگاه یاسوج، با اشاره به بررسی اهمیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، به ویژه کارشناسی ارشد و دکتری افزود؛ دانشجویان باید مباحث تئوری و زیربنایی رشته‌های تخصصی خود را به‌ طور کامل یاد گرفته و در دوره دکترا به اجتهاد و تحلیل مسائل بپردازند. 
دکتر بهادر کرمی گفت؛ دانشجویان باید به تحقیق و پژوهش توجه ویژه‌ای داشته باشند و از استادان خود در این زمینه بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه یاسوج به مشکلاتی که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، اشاره ای کرد و خواستار همکاری و حمایت اساتید از دانشجویان شد.
وی با اشاره به تغییرات آیین‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و نیاز به رعایت اصول اخلاقی در نوشتن مقالات علمی اهمیت توجه به نیازهای جامعه و حل مشکلات آن از طریق دانشگاه‌ها بر لزوم ایجاد شغل برای خود و دیگران تأکید کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج همچنین تأکید کرد که موفقیت در هر رشته‌ای وابسته به تلاش فردی است و دانشجویان باید با جدیت به تحصیلات و پژوهش‌های خود ادامه دهند تا در آینده تأثیرگذار باشند. 
دکتر بهادر کرمی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان بر اهمیت علم و پژوهش در پیشرفت جامعه تأکید کرد.

 دکتر مهراورنگ قائدی عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و از دانشمندان دو درصد برتر جهان که  سخنران ویژه این مراسم نیز بود با تاکید به اهمیت جایگاه دانشجویان و نقش آن‌ها در پیشرفت علمی کشور گفت؛  افتخارات این کشور نه به دلیل منابع طبیعی، بلکه به خاطر سرمایه انسانی و تلاش‌های دانشجویان و اساتید است. 
وی همچنین اشاره ای  به سال های ابتدایی تدریس خود کرد و از تلاش‌های دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج و سایر روسای که تلاش زیادی در جذب کادر علمی قوی سخن گفت. 
عضو گروه شیمی دانشگاه یاسوج گفت؛ دانشگاه یاسوج در حال حاضر در سطح بالایی از امکانات و مقالات علمی قرار دارد و دانشجویان باید قدر این موقعیت را بهتر بدانید. 
وی به تجربیات خود در دانشگاه و تعداد بالای دانشجویانی که تربیت کرد اشاره و از اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه سخن می‌گوید.

عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج در ادامه با عنوان اینکه تحقیقات باید به سمت کاربردی شدن پیش بروند بر لزوم کارآموزی و آشنایی دانشجویان با صنایع نیز تأکید کرد. 
این دانشمند نامدار دانشگاه یاسوج همچنین به چالش‌های موجود در کشور اشاره کرد و بر ضرورت همکاری علمی و کار تیمی تأکید دارد. سخنران ویژه آئین معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج  با درخواست از دانشجویان گفت؛ در کنار علم به اخلاق نیز توجه کنید و به یاد داشته باشید که موفقیت در گرو صداقت و همکاری است.  
وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد که در مسیر تحصیلات خود، به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در جامعه باشند و از تجربیات اساتید بهره‌برداری کنند.

 

دکتر قائمی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم از دانشجویان خواست که آئین نامه ها و مقررات آموزشی دانشگاه را به وقت مطالعه و برای دوره تحصیل خود برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشند.